zondag 7 september 2014

Koeienweer

Een prachtige dag vandaag, tijdens dewelke Jongste zowat de hele tijd (*) in onderstaande outfit ravotte:


Toegegeven, het koeienshortje dateert van vorig jaar. Maar aangezien het niet eerder op deze blog verscheen (ah nee, de blog zelf is amper een tweetal weken oud!) durf ik het toch nog aan het oog van het www blootstellen. Het is misschien wel de laatste keer dat ze het nog kan aantrekken?!

Het koeienprintje bestaat in talloze achtergrondkleurtjes, dit roestbruine bekoorde me het meest. Als patroon koos ik het 'piratenbroekje' uit Ottobre Design 3/2011, ik vond dat detail met de driehoekige uitsparingen in de zoom onderaan wel leuk.


Het ongewone aan het stofje is dat de print dwars loopt. De koeien staan dus op hun zij. Dat maakt het wat lastig om te weten hoeveel stof je precies nodig hebt, aangezien je de patroondelen dan ook moet dwars leggen en dat komt toch net even anders uit.


Het zwart-wit gestreept biesje breekt de print een beetje, maar heeft ook een praktische kant: zo is het minder 'erg' dat de koeien boven en onder er wel eens letterlijk hun kop bij verliezen.

Best wel grappig was toen ik enkele weken na fabricage door een modeblad voor kinderen bladerde met daarin de herfst-wintercollectie voor 13/14. En toen stootte ik op dit:


Bang on trend, toch?
Allez, vorig jaar tenminste ;-)


(*) De tijd die de dochter niƩt in deze outfit doorbracht, werd op bovenstaande wijze besteed. Jaja, die septemberzon geeft best nog warmte!

3 opmerkingen:

  1. Het was inderdaad nog prima zwemweer vandaag!
    En...ik denk dat ik je nu volg ( via email!)
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. we moeten nog genieten van de laatste dagen mooi weer.Mooi broek hoor

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, en dat mooie weer is inderdaad puur genieten! :-)

      Verwijderen